اخبار, اخبار سخت افزار

پیش بینی قیمت پلی استیشن 5

پلی استیشن5

پیش‌بینی قیمت PS5؛ آیا سونی می‌تواند پلی استیشن 5 را زیر قیمت بفروشد؟

بلومبرگ چندی پیش گزارشی را منتشر کرد و در آن به تحلیل سناریوهای مختلفی پرداخت که سونی می‌تواند برای قیمت‌گذاری کنسول نسل بعدی‌اش در پیش بگیرد. براساس این گزارش، به نظر می‌رسد که هزینه‌های تولید پلی استیشن 5 خیلی بالا باشد و سونی نتواند قیمت ۴۰۰ دلاری پلی استیشن 4 را برای کنسول آینده‌اش نیز در نظر بگیرد. طبق برآوردی که بلومبرگ داشت، هزینه ساخت هر دستگاه PS5 به ۴۵۰ دلار می‌رسد که اگر قرار باشد درصدی هم به‌عنوان قیمت خرده‌فروشی به آن اضافه شود، احتمالاً قیمت پلی‌استیشن 5 برای مشتریان ۴۷۰ دلار خواهد بود. اما این پیش‌بینی‌ها تا چه حد دقیق هستند؟ آیا کنسول‌های نسل بعدی خیلی گران‌تر از کنسول‌های فعلی خواهند بود؟ این‌ها سوالاتی هستند که در این مقاله می‌توانید به‌دنبال پاسخ‌شان باشید.

سونی اخیرا به‌طور رسمی از سخت‌افزار پلی‌استیشن 5 پرده‌برداری کرده، اما قیمت این کنسول هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به‌طور کلی، تعیین قیمت کنسول‌های جدید برای سازندگان آن‌ها با چالش‌های زیادی همراه است، چرا که قیمت قطعات الکترونیکی افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث می‌شود تا هزینه تمام شده ساخت هر کنسول بسیار بالا باشد. باتوجه‌به تاییدهای رسمی، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت بسیار قدرتمند خواهند بود، اما به نظر می‌رسد که قیمت آن‌ها نیز با جهش چشمگیری مواجه شود. در ادامه خواهیم گفت که چرا افزایش قیمت PS5 در نسل بعدی، امری منطقی به نظر می‌رسد.

سونی برای افزایش قیمت پلی‌استیشن 5 چه دلایلی دارد

کنسول‌های نسل بعدی از سخت‌افزار بسیار قوی‌تری بهره می‌برند. استفاده از حافظه‌های SSD تاثیرات زیادی روی سرعت لود بازی‌های نسل بعد خواهد گذاشت؛ پردازنده‌های مرکزی (CPU) این کنسول‌ها به مراتب قدرتمندتر از قبل خواهند بود و استفاده از ۱۶ گیگابایت حافظه رم GDDR6 به وضوح تاثیرش را در بازی‌ها نشان می‌دهد. در بخش پردازنده گرافیکی هم با اینکه عرضه کنسول‌های میان-نسلی (پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس) تا حدودی فاصله بین دو نسل را کاهش داده، اما هنوز هم با جهش قابل ملاحظه‌ای مواجه هستیم.

نتیجه‌ای که می‌توان از گزارش بلومبرگ گرفت آن است که شرکت سونی قبل از تعیین قیمت PS5 به انتظار مایکروسافت می‌نشیند تا از قیمت کنسول این شرکت مطلع شود. البته در طرف مقابل هم مایکروسافت همین استراتژی را دارد. بنابراین مخاطبان چاره‌ای ندارند جز اینکه منتظر باشند تا یکی از این دو شرکت بالاخره پا پس بکشد و جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود برای کنسول‌های نسل بعدی را ارائه کند. بی‌تردید قیمت PS5 و ایکس‌باکس سری ایکس یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت این دو کنسول در نسل نهم بازی‌های ویدیویی تأثیرگذار باشد.

نظر شما درباره قیمت کنسول پلی‌استیشن 5 چیست؟ فکر می‌کنید سونی آن را به قیمت تمام شده عرضه می‌کند یا با انتخاب گزینه مقرون‌به‌صرفه‌‌ برای گیمرها، تمرکزش را روی کسب سود بیشتر در طولانی مدت می‌گذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + سیزده =