اخبار, اخبار بازی

سایه‌ی ویروس کرونا بر صنعت بازی

صنعت بازی

صنعت بازی به عنوان یکی از بزرگترین تجارت‌های دنیا، بی‌تاثیر از عواقب ناشی از شیوع ویروس کرونا نبوده است. از کاهش تولید سخت‌افزارهای بازی در نتیجه‌ی تعطیلی‌های کارخانه‌های چین گرفته تا خروج شرکت‌های بزرگ از مراسم‌های مختلف صنعت بازی و لغو آن‌ها در تمام دنیا، می‌توانیم به جرات بگوییم که ویروس کرونا تاثیری بزرگ بر یکی از مهم‌ترین سال‌های صنعت بازی داشته است.

بازی‌های ویدیویی یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای گذر زمان در خانه بوده است؛ طوری که بازی‌های کامپیوتر و موبایل، دو پلتفرم اصلی بازی کردن در دنیا، رکوردهای جدیدی ثبت کرده‌اند. جمعیت بزرگی  در خانه مانده و تمام زمان خود را به بازی کردن گذرانده‌اند.

زمان زیادی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در چین نگذشته بود که رکوردهای جدیدی برای بازی‌های استیم و موبایل ثبت شد. یکی از جالب‌ترین رکوردها برای بازی معروف «شرکت طاعون» (Plague Inc) بود. این بازی که عرضه‌اش به بیش از ۸ سال پیش بازمی‌گردد، رکورد جدیدی مختص خود، چه در فروش و چه در تعداد بازی‌کننده‌‌ها در استیم ثبت کرد. این بازی هم‌چنین به پرفروش‌ترین بازی غیر رایگان اپ استور  تبدیل شد.

تاثیر ویروس کرونا برنینتندو

نینتندو از اولین شرکت‌هایی بود که رسما از تاثیر ویروس کرونا بر تولید سخت‌افزار خبر داد. بخش بزرگی از کارخانه‌های چین تعطیل شده یا به صورت محدود به کار خود ادامه می‌دهند و در این میان، تولید کنسول نینتندو سوییچ و لوازم جانبی آن هم کاهش یافته. این موضوع به افزایش قیمت نینتندو سوییچ چه در چین و چه در دیگر کشور‌ها منجر شده است. کنسول نینتندو سوییچ در حال حاضر در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا نمی‌شود یا با قیمت‌هایی بالاتر از میزان معمول و مصوب به فروش می‌رسد.

تاثیر ویروس کرونا بر پلی استیشن 5

صنعت بازی در سال ۲۰۲۰ میزبان نسل جدیدی از کنسول‌های بازی خواهد بود و با اینکه سونی در کنفرانس مالی اخیر خود، اذعان داشت که ویروس کرونا تاثیری در تولید پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت، اما در کمترین حالت می‌توانیم اجتناب شرکت‌هایی مثل سونی را در شرکت یا برگزاری مراسم‌های مختلف به خوبی مشاهده کنیم. حتی مایکروسافت هم اطلاعات مهم ایکس‌باکس نسل بعد را در قالب یک پست وبلاگی منتشر کرد؛ اطلاعاتی که می‌توانست در مراسم جداگانه‌ای برای این کنسول بازی اعلام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 17 =