اخبار بازی

بستدا چرا فروخته شد؟

Microsoft کنسول‌های بازی،سیستم های هوشمند، IOS ها، و سیستم‌های نرم افزاری را به فروش می رساند.  همه مردم هم بیشتر ترجیح میدهند که از محصولات مایکروسافت خرید کنند. اگر بازی‌های جالب آن‌ها در این پلتفرم‌‌ها موجود باشد. یا اینکه همه‌جا قرار داشته باشد ولی برای پلتفرم‌های Microsoft بهینه و توسعه یافته شده باشد؛ یعنی ویندوز و XBox , Microsoft  چند ماه قبل شرکت ZeniMax و برای دنبال آن بستدا را خریداری و مالک آن شد.

با هیچ قاطعیتی نمی‌توان گفت که چرا بتسدا به فروخته شده است ما باید برای جواب هریک  از اعضای هیئت مدیره صبر کنیم. به هر حال میتوان گفت که به صورت عمومی وضعیت بتسدا و شرکت مادر آن ZeniMax به چه شکلی بوده است.

 

بستدا

 

در سال 2020 اعضای هیئت مدیره ZeniMax خود را در وضعیت نامتعارفی دیدند. که افراد اعضای هیئت مدیره شامل Michael Dominguez, Cal Ripken Jr, Jerry Bruckheimer هستند.  اعضای هیئت مدیره دیگر پا به سن گذاشته و سرمایه گذاری‌های دیگری خارج از دنیای بازی دارند ولی هیچ کدام از آن‌ها انگیزه اصلی برای فروخته شدن ان به حساب نمی‌آید. اکثر از کمپانی‌ها توسط افراد مسن اداره می‌‌شوند که سرمایه گذاری اصلی آن‌ها، صنعت آن کمپانی نیست.

این کمپانی موفقیت‌های کوتاه مدت مثل بازی Doom Eternal که امسال عرضه شد داشته است. ولی برخی از بزرگترین عرضه‌های آن آپگرید‌ها و بهینه سازی‌ بازی 9 ساله Skyrim است. مورد انتظارترین بازی‌های آن ها؛ Starfield که سال‌ها است که در حال ساخت است و نسخه‌ای جدید از Elder Scrolls، تاریخ عرضه ندارند و شایعه شده که سال‌ها با کامل شدن فاصله دارند.

 

آیا Microsoft برای بتسدا متناسب است؟

با توجه به خرید‌های جدید مایکروسافت این خرید کمی تعجب اور است. از سال 2018 Microsoft سازنده‌های بازی بیشتری به جز بتسدا را خریداری کرده است. این استودیوها اغلب به تمرکز بر پروژه‌های کوچک نسبت به عرضه‌های بازی AAA داشتند. تا الان فرض می‌‌‌‌شود که Microsoft این برنامه را دارد که بازی‌های وسیع بسازد ولی بازی‌های کوچک کاربران را بر این شوق میدهند  که سرویس Xbox Game Pass را با اطمینان کامل از داشتن بازی‌های جدید بستدا و زیاد تمدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + یک =