اخبار بازی

بازی‌های PS5 که برای PS4 تولید می‌شوند

بازی‌های PS5 که برای PS4 تولید می‌شود

بسیاری از هواداران دنیای گیمینگ منتظر فرا رسیدن ماه‌های آخر سال 2020 هستند تا بتوانند هر چه زودتر بازی‌های پلی استیشن 5 را تجربه کنند.اخیراً سونی تأیید کرده است که پلی استیشن ۵ بدون هیچ مشکلی از بازی های پلی استیشن ۴ پشتیبانی می کند. این بدان معناست که PlayStation 5 با عقب سازگار است و کاربران PS5 به راحتی می توانند بازیهای قدیمی را از فروشگاه پلی استیشن خریداری و بارگیری کنند. در همین حال ، کاربران PS5 همچنین می توانند دیسک های فیزیکی PlayStation 4 را در کنسول PS5 وارد کرده و بازی ها را انجام دهند. به دنبال عرضه این کنسول، بازی‌های هیجان‌انگیزی تولید خواهند شد که کمپانی‌های مختلف، سال‌ها وعده آن‌ها را به گیمرها داده‌اند. در ادامه می‌خواهیم برخی از بازی‌های PS5 که برای PS4 تولید می‌شود را معرفی کنیم.

یکی از بازی‌های ps5 که برای PS4 هم تولید می شود، Goodbye Volcano High است. این بازی در تاریخ 11 ماه ژوئن 2020 در مراسم آنلاین Future of Gaming که توسط سونی برگزار می‌شود، معرفی شد. تاریخی که برای انتشار آن اعلام شد، سال 2021 است؛ اما این بازی در دسته انحصاری زمانی قرار دارد و هنوز مشخص نیست که چه زمانی برای PS4 و ویندوز منتشر خواهد شد.

KO_OP مسئول ساخت این بازی روایتی است و داستان آن درباره گروهی از دوستان دبیرستانی است که سال آخر تحصیل خود را با هم می‌گذرانند. آن‌ها در تلاش هستند تا به یکدیگر نشان دهند این دوستی چه ارزشی برایشان دارد و قصدشان این است که بعد از دبیرستان هم رابطه دوستی را حفظ کنند. شخصیت‌های این داستان دایناسورهایی هستند که توسط Lulu Viatge خلق شده‌اند.

بازی‌های PS5 که برای PS4 تولید می‌شود

Oddworld: Soulstorm

Oddworld: Soulstorm یکی دیگر از بازی‌های پی اس 5 است که برای PS4 هم منتشر خواهد شد. این بازی ادامه داستان Oddworld Abe’s Oddysee که در سال 1997 توسط Just Add Water ساخته شد.او اکنون باید به همراه دوستان‌اش به دنبال خانه جدیدی بگردد. حدود سیصد Mudokon گرسنه، تشنه و بی‌سرپناه هستند. آن‌ها در این گیرودار نوشیدنی عجیب و غریبی پیدا می‌کنند که Soulstorm Brew نام دارد. گویا این نوشیدنی با استخوان افراد خودشان ساخته شده است! در این روایت با داستانی تاریک و شوم سر و کار خواهیم داشت. این بازی قرار است در اواخر سال 2020 منتشر شود.

بازی‌های پی اس 5 برای PS4 تولید می شود

Jett the Far Shore

بازی جدید Superbrothers که در مراسم PS5 معرفی شد، Jett the Far Shore نام دارد. این بازی قرار است در اواخر سال 2020 برای این کنسول عرضه شود. با توجه به تریلر کوتاهی که از این بازی منتشر شد، ماجرا در فضا رخ می‌دهد. این بازی قرار است برای پلی‌استیشن 4 هم منتشر شود اما تاریخ دقیق آن هنوز اعلام نشده است. با توجه به موزیکی که برای این بازی انتخاب شده است، به نظر می‌رسد که داستان آن از فرهنگ اروپای شرقی، روسیه و آسیای میانه تأثیر گرفته باشد.

بازی‌های پی اس 5 برای PS4 تولید می شود

Solar Ash

بازی Solar Ash یکی از بازی‌های انحصاری PS5 است که در تاریخ مارس 2019 توسط Annapurna Interactive معرفی شد. سولار اش دومین بازی مستقل استودیو Heart Machine است. در کارنامه این استودیو بازی درخشان Hyper Light Drifter دیده می‌شود، عنوانی که در سال 2016 جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

این استودیو برای ساخت Hyper Light Drifter زمان زیادی را صرف کرد و امیدواریم Solar Ash چنین زمانی را نیاز نداشته باشد. این بازی قرار است در سال 2021 برای پلی‌استیشن منتشر شود. علاوه بر این، برای پلتفرم‌های ویندوز و پلی‌استیشن 4 هم عرضه می‌شود.

بازی‌های پی اس 5 برای PS4 تولید می شود

پایان بازی Marvel’s Spider Man طوری نبود که بگوییم داستان آن به اتمام رسیده است؛ البته این را هم بگویم که نسخه جدید، یعنی مرد عنکبوتی: مایل مورالس اصلا کوچک ترین ربطی به نسخه قبلی و انحصاری کنسول پلی استیشن 4 (PS4) ندارد و حتی سازندگان آن را سخت به عنوان یک عنوان اسپین آف معرفی می کنند. به طور کلی باید گفت داستان ها، شخصیت ها و اتفاقاتی که در بازی رخ می دهد، از نسخه قبلی جدا است (به جز شهر بازی). هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای عرضه این بازی منتشر نشده است اما انتظار می رود دست کم تا یک سال بعد از عرضه PS5 بازی Spider-Man: Miles Morales منتشر نشود.

 

بازی‌های پی اس 5 برای PS4 تولید می شود

وارفریم (Warframe) به عنوان اولین بازی علمی تخیلی-شوتر آنلاین و از همه مهمتر کاملا رایگان (Free To Play) توانست به موفقیت ها و محبوبیت های فراوانی برسد و با گذشت چندین سال از عرضه این بازی، اما هنوز که هنوزه بازیکنان بسیار زیادی در کنسول ها و رایانه های شخصی (PC) خود به تجربه این بازی می پردازند.

استودیو سازنده بازی تایید کرد که بعد از عرضه پی اس فایو این بازی را برای این کنسول نسل نهمی پورت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سه =