ps5, اخبار کنسول

مشکلات سری اول کنسول پلی‌استیشن ۵

کنسول نسل نهمی پلی استیشن ۵ چند روزی است که در بازار موجود است. همانطور که معمولا در روز اول هر نسل جدید اتفاق می افتد،اولین گزارش ها در مورد نقص کارخانه ای کنسول جدید سونی منتشر می شود. در بیشتر موارد اینها برای مشکلات سری اول کنسول  آزار دهنده یا ناخوشایند هستند خصوصاً یک مورد اما از نظر عملکرد کنسول اختلالی ایجاد نمی کنند، به جز یک مورد خاص.

شرکت سونی و مایکروسافت رسماً نسل نهم بازی‌های ویدئویی را با روانه کردن کنسول‌های قدرتمند خود به بازارهای جهانی آغاز کرده‌اند؛ بسیاری از بازی‌بازان سراسر جهان در حال لذت بردن از آن هستند و بسیاری دیگر نیز چشم‌ به انتظار نشسته‌اند تا روزی برسد که بتوانند صحنه‌ی ورود کنسول نسل نهمی به محوطه‌ی اتاقشان را مشاهده کنند. اما در این بین دسته‌ی دیگری از بازی‌بازان وجود دارند که احتمالاً از دسته‌ی دومی که هم‌اکنون فکر می‌کنند نگون‌بخت‌ترین بازی‌بازان روی کره‌ی زمین هستند هم نگون‌بخت‌تر هستند و آن‌ها کسانی نیستند جز افراد بدشانسی که کنسول نسل نهمی خریده‌اند.

 

مشکلات سری اول کنسول

1-دانلود بازی ها

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در کنسول گزارش شده، مربوط‌به باگی است که دانلود شما را کنسل می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچ‌یک از بازی‌های شما آپدیت دریافت کنند.اکانت رسمی توییتر پلی استیشن برای کسانی‌که با چنین مشکلی روبه‌رو شده‌اند، یک دستورالعمل ساده را ارائه داده. شما ابتدا باید آخرین آپدیت فریمور کنسول خود را دانلود کنید و با بالا آوردن پلی استیشن 5 روی حالت Safe Mode اطلاعات دستگاه خود را بازیابی کنید.

 

2-صدای فن

یکی از مشکلات سری اول کنسول که از خطوط تولید خارج می‌شوند وجود داشته، صدایی ناهنجار قطعاتی است که به درستی در جای خود قرار نگرفته‌اند. این صدای ناله آزار دهنده ای است که در برخی از اجزای الکترونیکی هنگامی که جریان هوا عبور می کنند شنیده می شود.پس از باز کردن کنسول خود، یکی از کاربران دریافت که صدای مزاحم ناشی از یک برچسب کوچک کاغذی است که با فن تماس گرفته است. پس از حذف، سر و صدا ناپدید شد.

 

3-پشتیبانی از VRR

پلی استیشن ۵ به یک درگاه استاندارد HDMI 2.1 مجهز است که امکان دسترسی به فناوری VRR (رفرش ریت متغیر) را در تلویزیون های سازگار فراهم می کند. با این حال، به نظر می رسد که عملکرد هنوز فعال نیست، اما باید منتظر به روزرسانی سیستم عامل باشید، تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

 

4-پهنای باند محدود HDMI 2.1

هنوز روی موضوع HDMI 2.1 باقی مانده است،پورت کنسول از تمام 48 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی شده توسط استاندارد بهره برداری نمی کند، اما به 32 گیگابیت بر ثانیه محدود می شود.این تأثیر قابل ملاحظه ای بر روی محتوای 4K 120Hz پخش شده در HDR10 خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 9 =