اخبار بازی

مایکروسافت قصد خرید استودیوهای بازی ژاپنی را دارد

بنابر گزارش سایت بلومبرگ، چند استودیو کوچک و بزرگ ژاپنی اعلام کرده‌اند که مایکروسافت قصد خرید آن‌ها را داشته است.درحالی که هنوز زمان زیادی از اعلام خبر خرید استودیوهای بازی‌سازی بتسدا توسط مایکروسافت نمی‌گذرد، به نظر می‌رسد که این شرکت همچنان درحال مذاکره برای اضافه کردن چند استودیو جدید ژاپنی به مجموعه استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس است.  نام این استودیوها مشخص نیست، چون درخواست داشتند تا اسمشان منتشر نشود. اگر به یاد داشته باشید، فیل اسپنسر سال پیش اعلام کرده بود که به فکر خرید یک استودیو آسیایی یا بهتر از آن یک استودیو ژاپنی هستند.

مایکروسافت به تعدادی از استودیو‌های کوچک تا بزرگ در ژاپن نزدیک می‌شود تا بتواند آن‌ها را به لیست توسعه دهندگان انحصاری خود اضافه کند همچنین با تقویت موقعیت خود در ژاپن به دنبال این است که سونی را کنار بزند. در حالی که نینتندو برتری دارد و بعید به نظر می‌رسد که در مقابل ایکس باکس سری ایکس جایگاه خود را از دست بدهد، مایکروسافت در تلاش است تا با تقویت نمونه کار‌های خود در استودیو‌ها، جایگاه خود در ژاپن را تغییر دهد.

 

مایکروسافت

 

رقابت مایکروسافت با کنسول های بازی ژاپن

مایکروسافت هیچ وقت نتوانسته در بازار ژاپن موفق باشد و بنابر گزارش فامیتسو، تنها ۰/۱ درصد کنسول‌ها فروش رفته سال گذشته در ژاپن به ایکس باکس وان اختصاص داشتند. با این وجود کنسول کوچک و ارزان ایکس‌ باکس سری اس و سرویس گیم پس می‌تواند اوضاع را در آینده بهتر کند.

رئیس استودیو Koei Tecmo ، هیساشی کوینوما، اظهار داشت که اگر این شرکت علاقه خود به ژاپن را نشان دهد آزاد است تا بازی‌های بیشتری از این استودیو را در کنسول‌های خانواده Xbox منتشر کند. هیدکی یاسودا، تحلیلگر موسسه تحقیقات آس مستقر در توکیو، اظهار داشت: “ایکس باکس اگر گام‌های درستی را برای آینده بردارد، فرصت این را خواهد داشت که ژاپن را بعد از آمریکا به دومین بازار بزرگ محصولات خود تبدیل کند. توجه به سونی در حال کمتر شدن است و طرفداران این موضوع را متوجه شده‌اند.”

 

آیا مایکروسافت در جایگاه سونی قرار می‌گیرد؟

مایکروسافت به همین زودی قادر نخواهد بود جایگاه سونی را به عنوان رتبه دوم بعد از نینتندو در ژاپن تصاحب کند، اما حداقل این است که شروع به ایجاد تغییر کرده است.

جرمی هینتون، رئیس عملیات ایکس باکس در آسیا، در رابطه با این گفتگو‌ها و خرید احتمالی توسعه دهندگان هیچ اظهار نظری نکرده، اما گفته است که این شرکت همیشه برای گفتگو با سازندگان آماده است. با این حال باید منتظر بود و دید مایکروسافت توانایی تصاحب بازار ژاپن را دارد یا به راحتی در بازار این شرکت شکست خواهد خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 14 =