بررسی, بررسی محصول

✅🎧 مقایسه‌ هدست‌های واقعیت مجازی Meta Quest 3 و PSVR 2

مقایسه‌ هدست‌های واقعیت مجازی Meta Quest 3 و PSVR 2

مقایسه هدست‌های واقعیت مجازی Meta Quest 3 و PSVR 2 می‌تواند بستگی به نیازها و ترجیحات شما داشته باشد. اما در ادامه به برخی از ویژگی‌های هر هدست می‌پردازم تا بهترین تصمیم را بگیرید:

📌 Meta Quest 3

هدست Meta Quest 3 یکی از پرفروش‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی است، که بدون نیاز به کامپیوتر قابل استفاده است.

⬅ با یک صفحه نمایش OLED با رزولوشن 1832×1920 در هر چشم، تصویر واقعیت مجازی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.

⬅ دارای کنترلرهای قدرتمندی است که به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و برنامه‌های VR را به راحتی کنترل کنید.

⬅ این هدست، سهولت در استفاده و حرکت در فضا را به شما می‌دهد، زیرا دارای دستگاه ردیابی همراه درونی می‌باشد.

📌 PSVR 2

⬅ هدست واقعیت مجازی PSVR 2 توسط سونی برای کنسول PlayStation 5 توسعه داده شده است.

⬅ با صفحه نمایش OLED با رزولوشن 2000×2040 در هر چشم، تصویر با کیفیت و خیره کننده‌ای ارائه می‌دهد.

⬅  دارای اسپیکرهای مجزا و واقعیت مجازی سه بعدی صدا به شما امکان می‌دهد به صورت عمیق‌تر در بازی‌ها و تجربه‌های VR غرق شوید.

⬅  همچنین، دارای دستگاه ردیابی همراه برای کنترل دقیقتر بازی‌ها است. هدست VR مناسب بستگی به ترجیحات شما و هنرهایی که می‌خواهید تجربه کنید دارد. اگر به دنبال هدستی موبایل و قدرتمند هستید، Meta Quest 3 یک گزینه عالی است.

اما اگر یک کنسول PS5 دارید و به دنبال تجربه VR با کیفیت بالا هستید، PSVR 2 ممکن است مناسب تر باشد. با توجه به اینکه هدست PSVR 2 هنوز منتشر نشده است، اطلاعات قطعی در مورد قابلیت‌های دقیق و تجهیزات آن به مرور زمان موجود خواهد بود.

 

پیشنهاد ما به شما : نقد و بررسی Play Station VR2 🎮+ مشخصات و بررسی نکات

چنانچه در مورد هدست Meta Quest 3 و هدست PSVR 2 نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره یا سوالی دارید میتوانید با شماره 09390900366 با ما در تماس باشید💚

 

🙌 ویژگی و نقاط قوت Meta Quest 3 و PSVR 2

ویژگی و نقاط قوت Meta Quest 3 و PSVR 2

هدست Meta Quest 3 کمی ارزان‌تر از PSVR 2 می باشد . قیمت این هدست به شکلی شگفت انگیز نسبت به نسل قبلی Quest افزایش پیدا کرده و حالا با قیمت پایه ۴۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. با این حال، play station vr2 با قیمت ۵۴۹ دلاری به بازار عرضه شده و کمپانی Meta هنوز هم از لحاظ قیمت‌گذاری بالاتر از سونی است . البته تماشای رقابت این دو کمپانی و کاهش قیمت‌های احتمالی این دو هدست واقعیت مجازی در آینده جذاب خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت هدست‌های Quest کمپانی Meta مستقل بودن است. این هدست‌ها برای عملکرد به هیچ دستگاه خارجی دیگری نیاز نداشته و برای استفاده از آن‌ها فقط لازم است هدست را روشن کرده و روی سر قرار بدهید تا بلافاصله وارد دنیای واقعیت مجازی شوید.

در طرف دیگر، هدست واقعیت مجازی PSVR 2 برای فعالیت کاملا به play station 5 وابسته بوده و این هدست هیچ چیپ پردازشی داخلی ندارد ، تمام پردازش مورد نیاز آن توسط کنسول نسل نهمی سونی انجام می‌شود.
برخلاف هدست واقعیت مجازی سونی، هدست Quest 3 از نسل جدید چیپست Qualcomm استفاده می‌کند که توان پردازش گرافیکی آن نسبت به هدست Quest 2 تقریبا دو برابر شده است.

 

پشنهاد ما به شما :😊✅ مقایسه هدست‌های واقعیت مجازی Meta Quest 2 و Meta Quest 3

 

🟡 واقعیت ترکیبی Meta Quest 3 و PSVR 2

واقعیت ترکیبی Meta Quest 3 و PSVR 2

ویژگی اصلی هدست Meta Quest 3، دوربین‌های رنگی نمایشگر محیط آن هستند که به کاربر اجازه می‌دهند تا محیط اطراف خود را با جزئیات قابل توجه مشاهده کند.  برخلاف گذشته، این ویژگی دیگر صرفا برای پیدا کردن وسایل یا محل ایستادن در اتاق استفاده نمی‌شود و به سازندگان این فرصت را می‌دهد تا نرم افزارها و بازی‌هایی طراحی کنند که به کاربر اجازه تعامل با محیط واقعی از طریق واقعیت افزوده را می‌دهند.

البته هدست PSVR 2 هم در قسمت جلوی خود از دوربین استفاده می‌کند، اما کیفیت این دوربین‌ها به‌قدری پایین است که فقط می‌توان از آن‌ها برای پیدا کردن محل قرارگیری در اتاق استفاده کرد.

از دیگر مشکلات مهم هدست PSVR 2، عدم پشتیبانی این هدست از ویژگی Backwards Compatibility و پشتیبانی از بازی‌های PSVR است. این یعنی کمپانی سونی باید از ابتدا روی نرم افزارهای PSVR 2 سرمایه‌گذاری کند و در ابتدای کار گزینه‌های زیادی در اختیار کاربران قرار نخواهد داد. علاوه بر این‌ها، حتی اگر یک بازی را برای هدست PSVR خریده باشید، امکان تجربه جداگانه آن روی PSVR 2 را نخواهید داشت و برای تجربه بازی روی PSVR 2 باید آن  بازی را دوباره تهیه نمایید.

کمپانی Meta به راحتی از وقوع چنین مشکلی پیش‌گیری کرده و هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 را با پشتیبانی از تمام کاتالوگ هدست Meta Quest 2 و دسترسی به بیش از ۵۰۰ بازی، نرم افزار و تجربه واقعیت مجازی عرضه کرده است.

در مجموع، معلوم است که هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 در سال ۲۰۲۳ پشتیبانی بهتری از بازی‌های واقعیت مجازی خواهد داشت. ممکن است کمپانی سونی بتواند با عرضه عناوین انحصاری و غیر انحصاری بزرگ برای PSVR 2، این هدست واقعیت مجازی را در رقابت نگه دارد، اما برای انجام این کار مسیری طولانی در پیش دارد که بعید است در نهایت به کاتالوگ Quest 3 نزدیک شود.

 

پیشنهاد ما به شما :✅هر آنچه که باید درباره کنسول دستی سونی🤔 یا Play Station Portalبدانید؟

چنانچه در مورد هدست Meta Quest 3 و هدست PSVR 2 نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره یا سوالی دارید میتوانید با شماره 09390900366 با ما در تماس باشید💚

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =