ps5, اخبار, اخبار کنسول

مجله‌رسمی ایکس باکس پس از ۱۸ سال تعطیل شد

ایکس باکس

شرکت فیوچر در جریان اتفاقات اخیر، ناچار به تعطیل کردن برخی مجلات خود شده که یکی از آن‌ها مجله رسمی ایکس باکس است.

بر اساس گزارشی که وبسایت یوروگیمر منتشر کرد، ناشر مجله‌رسمی ایکس باکس یعنی شرکت فیوچر (Future) از هفته‌ی گذشته روند انتشار این مجله را خاتمه داده و کارمندان و نویسنده‌های آن را مرخص کرده است. مجله رسمی ایکس باکس یا به اختصار OXM یکی از شش مجله‌ای است که در روزهای اخیر توسط این شرکت بریتانیایی تعطیل می‌شوند. البته از میان آن‌ها فقط مجله‌ی ایکس باکس بود که با بازی‌های ویدیویی ارتباط داشت.

این مجله از زمان انتشار اولین کنسول ایکس باکس یعنی در نوامبر ۲۰۰۱ (مهر-آبان سال ۱۳۸۰؛ حدود ۱۸ سال پیش) آغاز شد و در طول مدت عرضه‌اش طرفداران بسیاری داشت. این مجله هم درست همانند همه‌ی مجله‌هایی که در مدت زمان طولانی منتشر می‌شوند، پستی‌ها و بلندی‌های مختلفی را تجربه کرد و شکست‌ها و موفقیت‌های متعددی داشت. آن‌ها همچنین تلاش‌های زیادی کردند تا با حضور در فضای آنلاین، بتوانند به گستره‌ی بیشتری از مخاطبان دسترسی داشته باشند.

مجله ایکس باکس در نسل‌های مختلفی از تاریخ کنسول‌های بازی به انتشار رسیده و کنسول‌هایی چون ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان را پوشش داده است؛ اما هم‌اکنون به‌طرز ناراحت‌کننده‌ای دیگر قرار نیست کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس را همراهی کند.

تازه‌ترین شماره از این مجله که به آوریل ۲۰۲۰ اختصاص داشت و طرح جلدش بر اساس مقاله‌ای اختصاصی از بازی رزیدنت اویل 3 (Resident Evil 3) انتخاب شده بود، قرار است آخرین شماره‌ی آن نیز باشد.

عوامل موثر بر تعطیلی مجله رسمی ایکس باکس

دربیانیه‌ای که شرکت فیوچر برای یوروگیمر فرستاده است، آمده که کاهش خرده‌فروشی در محصولاتی به بازی‌های ویدیویی مربوط هستند باعث شده میزان فروش مجله هم تحت تاثیر قرار بگیرد و این مسئله دلیل اصلی تعطیلی مجله‌ی ایکس باکس است. این شرکت توضیح داد که در واقع تصمیمشان را به این خاطر گرفته‌اند که تعداد افراد اخراج‌شده را به کمترین میزان ممکن برسانند؛ که احتمالا به معنی این است که پرداختی مدیران شرکت کاهش یافته تا هزینه‌ی حاصل شده صرف سایر امور شود. البته این مسئله در وضعیت کارمندان مرخص شده‌ی مجله‌ی ایکس باکس و کارمندان پنج مجله‌ی دیگری که به‌همراه این مجله تعطیل شده‌اند، تغییری ایجاد نمی‌کند. آن‌ها شغل‌شان را از دست داده‌اند؛ آن هم در بدترین شرایط ممکن.

درست مثل بسیاری از سازمان‌های دیگر، ما هم خودمان را در وضعیتی می‌بینیم که مجبور به گرفتن تصمیمات سختی هستیم. ما وظیفه داریم که در این شرایط دشوار از کارکنان‌مان حمایت کنیم و تمرکزمان این است که از تجارتمان محافظت کنیم تا نه آن‌ها و نه مشتریان‌مان آسیبی نبینند. ما تدابیر مختلفی اندیشیده‌ایم که با وضع موجود، تعداد کارمندان اخراج شده را به کمترین میزان ممکن برسانیم؛ اقداماتی چون کاهش بخش قابل توجهی از حقوق تیم اجرایی و هیئت مدیران. درحالی‌که کاهش فروش محصولاتی که در خرده‌فروشی عرضه می‌شوند روی کسب‌وکار مجله‌های ما تاثیر گذاشته، ما همچنان با وجود مخاطبان آنلاین و دیجیتال‌مان در وضعیت خوبی قرار داریم و با کمک درآمدی که از این طریق به‌دست می‌آوریم، در تلاش هستیم تا با نیازهای متغیر مشتریانمان هماهنگ شویم.

مشکلات مالی سایر برندها وابسته به فیوچر

به‌جز مجله‌ ایکس باکس، فیوچر صاحب تعداد زیادی از مجله‌ها و مراجع آنلاین مربوط به بازی‌های ویدیویی است. برندهایی که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان اِج (Edge)، مجله‌ی رسمی پلی استیشن در بریتانیا، پی سی گیمر (PC Gamer)، نسخه‌ی بریتانیای کوتاکو (Kotaku UK) و گیمز ریدار پلاس (GamesRadar+) را نام برد. به‌نظر می‌رسد سایر این برندها هم از مشکلات مالی و کاهش بودجه بی‌نصیب نمانده‌اند؛ طبق گزارش یوروگیمر، کسانی که به‌صورت آزاد با فیوچر کار می‌کنند هم درباره‌ی کاهش بودجه گزارش‌هایی داده‌اند.

نظر شما کاربران عزیز  درباره‌ی مجله‌ی رسمی ایکس باکس چیست؟ به‌نظر شما رویدادهای اخیر تا چه اندازه روی آینده‌ی صنعت تاثیر خواهند گذاشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + نه =