آمارهای جدید مالی منتشر شده، افزایش درآمد EA در سال 2020 و به ویژه سه ماهه دوم این سال که با دوران قرنطینه همزمان بوده است را نشان میدهند.
همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان برای همه مردم دنیا شرایطی سخت را پدید آورد و کسب و کارهای زیادی را تحت تاثیر قرار داد، اما برخی کمپانیهای فعال در زمینه بازیهای ویدئویی حالا آمارهایی را منتشر کردهاند که نشان میدهند گرایش افراد در زمان قرنطینه نسبت به بازیهای ویدئویی بیشتر شده است. بازی کردن بیشتر افراد به معنای درآمد بیشتر برای شرکتهای تولید و عرضه کننده بازی است و یکی از شرکتهایی که به خوبی از این شرایط سود برده است Electronic Arts یا همان EA است.
آمارهای مالی منتشر شده این کمپانی از سه ماهه منتهی به ماه جون (سه ماهه دوم سال میلادی) نشان میدهد که درآمد EA در سال 2020 نه تنها به دلیل همه گیری کرونا کاهش نیافته، بلکه با افزایش چشمگیری نیز همراه بوده است. مقدار درآمد کلی این غول بازیسازی در بازه زمانی عنوان شده 1.46 میلیارد دلار با سودی معادل 365 میلیون دلار گزارش شده است. بخش عمده این درآمد (1.1 میلیارد دلار) از پرداختهای درون برنامهای حاصل شده است. اندرو ویلسون، مدیرعامل EA، این سه ماهه را یک «سه ماهه خارقالعاده» توصیف کرده و از تیم EA و همچنین بازیکنان بازیهای این کمپانی نیز تشکر کرده است.
ویلسون افزایش درآمد EA در سال 2020 و موفقیت مالی این کمپانی را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به عوامل زیادی مثل عرضه بازیهای جدید، درگیر کردن بازیکنان در سرویسهای زنده (پرداختهای درون برنامهای) و هجوم بازیکنان جدید به شبکه مربوط دانسته است.
مدیر ارشد عملیاتی و مدیر ارشد مالی EA، بلیک یورگنسن، شعار «در خانه بمانید و باهم دیگر بازی کنید» را یکی دیگر از عوامل موفقیت کمپانی دانسته است. یورگنسن همچنین گفت که شمار بازیکنان به میزان فوقالعادهای بالا رفته و فراتر از پیشبینیهای کمپانی بوده است.
بازیهایی مثل The Sims 4 و محتوای جدیدش نیز نقشی محوری در موفقیت مالی و بهبود درآمد EA در سال 2020 ایفا کردند. بازی Sims 4 در تمامی پلتفرمها بیش از 30 میلیون کاربر را جذب خود کرده و بیشترین تعداد کاربران فعال را در سه ماهه موردنظر به خود اختصاص داده است. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تعداد بازیکنان بازیهای فیفا و Madden NFL به ترتیب تا 100 و 140 درصد افزایش داشتند و فصل پنجم بازی Apex Legend نیز از زمان ارائه فصل نخست بیشترین تعداد کاربر را تجربه کرد.
ویلسون و یورگنسن همچنین از برنامههای EA برای ادامه دادن روند موفقیتآمیز کمپانی خبر دادند. ویلسون گفت که EA بر روی بازیهای خلاقانهتر، محتوای باکیفیتتر و گزینههای بیشتری برای ارتباط بهتر بازیکنان با دوستان خود تمرکز خواهد کرد. یورگنسن نیز با گفتههای ویلسون موافقت کرد و گفت که کمپانی بر روی بهبود امکانات درون برنامهای و گسترش قابلیت دسترسی به بازیهای EA در همه پلتفرمها تمرکز خواهد کرد.
EA تنها کمپانی نیست که دوران قرنطینه را پر رونق سپری کرده است. مایکروسافت گزارش مالی خود را با اعداد و ارقام منتشر کرد و سونی و ایکس باکس نیز درحال آماده سازی خود برای ارائه کنسول های بازی جدید هستند.
طی یک ماه اخیر، کمپانیهای بزرگ با ارائه آمارهای مالی خود از سود و یا حداقل عدم ضرر در دوران قرنطینه ناشی از همه گیری ویروس کرونا خبر دادهاند. اینطور که از این آمارها پیداست، اغلب کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی توانستهاند از ضرر خود در این دوران جلوگیری کرده و حتی به سود بیشتری نسبت به میانگین سالهای گذشته دست پیدا کنند.